Dersin Adı | Endüstriyel Gömülü Sistemler |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MCE 350 | Güz/Bahar | 2 | 2 | 3 | 6 |
Ön-Koşul(lar) |
| ||||||||
Dersin Dili | İngilizce | ||||||||
Dersin Türü | Seçmeli | ||||||||
Dersin Düzeyi | Lisans | ||||||||
Dersin Veriliş Şekli | - | ||||||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Grup çalışmasıProblem çözmeSoru & CevapDeney / Laboratuvar / Atölye uygulamaAnlatım / Sunum | ||||||||
Dersin Koordinatörü | |||||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | |||||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencilere endüstride yaygın olarak kullanılan mikrodenetleyicilerin temel mimari özelliklerini ve çalışma prensiplerini, yazılım ve donanım içeren tasarım süreçlerini öğretmektir. Ayrıca, bu ders, tasarım kriterlerine uygun iletişim, giriş çıkış, kontrol arayüzleri ve göstergeler içeren mikrodenetleyici temelli elektronik baskılı devre kartı tasarımını ve üretimini yapmayı hedeflemektedir. Bu dersin amacı, öğrencilere endüstride yaygın olarak kullanılan mikrodenetleyicilerin temel mimari özelliklerini ve çalışma prensiplerini, yazılım ve donanım içeren tasarım süreçlerini öğretmektir. Ayrıca, bu ders, tasarım kriterlerine uygun iletişim, giriş çıkış, kontrol arayüzleri ve göstergeler içeren mikrodenetleyici temelli elektronik baskılı devre kartı tasarımını ve üretimini yapmayı hedeflemektedir |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu derste öğrenciler endüstride yaygın olarak kullanılan gömülü sistemlerin tasarımının yapılmasını, mikrokontrolcülerin programlanmasını, giriş/çıkış ve haberleşme portlarının kullanılmasını öğrenir. Bu ders, endüstriyel gömülü bir sistem için verilen tasarım kriterlerine uygun olarak baskılı devre kartının tasarlanmasını ve üretilmesini de kapsar. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Tanışma ve Endüstriyel Gömülü Sistemlere giriş | |
2 | Mikroişlemci çevre birimleri genel tanıtım. Giriş Çıkış (I/O) bağlantı şekilleri | Ders notları |
3 | İletişim arayüzleri bağlantı şekilleri: Serial, SPI, I2C | Ders notları |
4 | Güç koruma yöntemleri ve güç kaynakları | Ders notları |
5 | Circuit Maker şema tasarımı, Malzeme seçimi, bağlantı kurma ve doğrulama | Ders notları |
6 | Şema düzenleme, Kütüphane düzenleme, footprint seçimi, tasarım çıktı hazırlama | Ders notları |
7 | PCB projesi oluşturma, Şemanın PCBye aktarımı | Ders notları |
8 | Arasınav | |
9 | PCB özellikleri, kart şekillendirme, malzeme yerleşimi | Ders notları |
10 | Net bağlantıları, yol özellikleri, güç ve sinyal hat kalınlıkları | Ders notları |
11 | Program geliştirme ortamı kurulumu, program derleme, yükleme ve çalıştırma | Ders notları |
12 | Kart doğrulama, donanımsal hata ayıklama | Ders notları |
13 | Çevre birimleri ve iletişim kontrol uygulaması | Ders notları |
14 | Proje sunumları | |
15 | Proje sunumları | |
16 | Proje değerlendirme |
Ders Kitabı | Carmine Noviello, Mastering STM32, Lean Publishing, 2018. (Bu kitabın ISBN numarası yoktur) |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 5 |
Laboratuvar / Uygulama | 1 | 20 |
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | 1 | 20 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 25 |
Final Sınavı | 1 | 30 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | ||
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | 2 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | 1 | 44 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 15 | |
Final Sınavı | 1 | 15 | |
Toplam | 180 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Matematik, fen bilimleri, matematiğe dayalı fizik, çok değişkenli matematik, türevsel denklemler, istatistik, optimizasyon ve lineer cebir konularında bilgi sahibidir; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanır. | |||||
2 | Karmaşık Mekatronik mühendisliği problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular. | X | ||||
3 | Algılayıcı, eyleyici, kontrol, donanım ve yazılım öğelerine sahip karmaşık bir elektromekanik sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlar; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygular. | X | ||||
4 | Mekatronik Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirir, seçer ve kullanır; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | X | ||||
5 | Mekatronik Mühendisliği problemlerinin incelenmesi için deney tasarar, deney yapar, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. | |||||
6 | Mekatronik Mühendisliği disiplini içinde ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışır; bireysel çalışma sergiler. | |||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; etkin rapor yazar ve yazılı raporları anlar, tasarım ve üretim raporları hazırlar, etkin sunum yapar, açık ve anlaşılır talimat verir ve alır. | |||||
8 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi sahibidir; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçlarının farkındadır. | |||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibidir. | |||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi sahibidir; girişimcilik, yenilikçilik hakkında bilinçlidir; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibidir. | |||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak Mekatronik Mühendisliği ile ilişkili konularda, bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
13 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilgiye erişebilir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler; insanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini Mekatronik Mühendisliği alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest